تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل

تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل

ما در این مطلب از تاکسی روز به تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل می پردازیم. اگر نمی دانید شکل ظاهری ون چگونه است، بیاید باهم به دوران کودکی سفر کنیم. کارتون آقای پستچی را به یاد آورید، بله درست حدس زدید، ماشین اقای پستچی یک نوع ون بود. ون آقای پسستچی از نوع ون باربری بود و او همیشه نامه ها را در وَن خود قرار می داد. حالا که شکل ظاهری ون را به یاد آوردید، باید ذکر کنیم که ون فقط شکل باربری ندارد، بلکه در دونوع باربری و مسافربری  خدمات رسانی می کند.

وَن چیست؟

ون یک ماشین مکعبی شکل هست و دارای 4 چرخ می باشد، که به منظور بهرمندی بیشتر از فضای داخل آن طراحی شده است. ون ها معمولا در دسته بندی ماشین ها شخصی قرار نمی گیرند و بیشتر مصرف تجاری دارند.

رزرو ون دربستی بیشتر به منظور حمل بار های مختلف و حمل مسافر استفاده می شوند.  همان طور که متوجه شده اید، تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل هم در ظاهر، هم در فیزیک و هم کاربرد آن هست.

تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل از نظر فیزیکی

خودرو ها و  اتومبیل های سواری به 9 دسته طبقه بندی می شوند، ولی ون ها جز هیچ کدوم از این 9 دسته نیستند. یکی از این 9 دسته MPV هست، ون ها فقط از نظر ظاهری و آن چه در دید هست، شبیه به این نوع از ماشین می باشد. از تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل از نظر فیزیکی و ظاهری می توانیم، به تعداد ستون میان درها و نحوه باز و بسته شدن در آن ها اشاره کنیم. همان طور که پیش تر گفتیم، ون ها در طبقه بندی ماشین ها شخصی قرار نمی گیرند و بیشتر کاربرد تجاری دارند. ون ها از نظر استاندارهای مشخص شده ِ بین المللی از نظر ساختاری و فیزیکی به چهار دسته: 1) ون سه ستونه 2) ون چهار ستونه 3) ون پنج ستونه 4) ون شش ستونه تقسیم شده اند.

برای رزرو ون تشریفات به تاکسی روز مراجعه کنید

تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل از نظرکاربردی

هدف اصلی این خودرو بهرمندی بیشتر از فضای داخلی ون می باشد، به همین دلیل کاربرد ون ها به دو دسته: 1) مسافربری و 2) باربری تقسیم می شود.  ون  های مسافربری حداقل شامل سه ردیف صندلی هست و ظرفیت آن ها بین  7 الی 9 نفر می باشد، اما ون های مسافر بری قابلیت حمل 11 الی 13 نفر را هم دارند.  از این نوع ون ها معمولا برای سفر، مراسمات تشریفاتی، سفر های داخل شهر و غیره استفاده می شود. ون ها معمولا به صورت اجاره ای و یا کرایه ای در اختیار افراد قرار  می گیرد. نوع دیگر ون ها، ون باربری است. این نوع ون ها بدون صندلی و خالی از تجیهزات داخلی می باشند و معمولا برای حمل محموله از این نوع ماشین ها استفاده می شود. می توانیم تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل را این گونه بگوییم که ون می تواند هم مانند کامیون، نیسان، وانت و غیره باربری باشد و هم مانند خودرو های سواری اما با ظرفیت بیشتر مسافر بری باشد.

انواع ون

ون ها از نظر کاربردی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، ما در این قسمت درباره دو نوع ون  مسافرتی و تشریفاتی بحث می کنیم.

ون مخصوص مسافرت :

مسافرت با ون می تواند، یک سفر خاطره انگیز، بسیار راحت و البته ارزان را برای افراد به ارمغان بیاورد. ون ها مخصوص سفر انواع مختلفی دارند، بعضی از آن ها بسیار لوکس  ودارای امکانات زیادی هستند. از ون های مخصوص سفر در ایران می توانیم به کمپر H350  ، ون سفری وانا، ون مسافرتی فوتون، ون غزال کمپر، کپر مسافرتی نارون، سیبا، ون سفری دلیکا، ون ایویکو کمپر، ون مسافرتی تویوتا هایس، ون مسافرتی بنز ویانو، ون مسافرتی بنز ویتو اشاره کنیم.

ون های مخصوص تشریفاتی :

این ون ها معمولا ویژه مهمانان خارجی، داخلی و مدیران هست و برای رفت و آمد جلسات مهم و کاری  خاص مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اساسی ترین تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل حضور ون های مخصوص تشریفات در دسته بندی ون ها می باشد. از انواع این ون ها می توانیم به ون هیوندای  H 1 ، ون بنز VIP Viona و غیره هست.

کلام اخر

ما در این مطلب درباره ون، انواع آن و تفاوت ون با سایر وسایل حمل و نقل ازنظر فیزیکی و کاربردی بحث کردیم. امید واریم این مطلب به شما در شناخت ون کمک بسزایی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا