چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم

چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم

چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم ؟ در این مطلب از تاکسی روز در مورد چگونگی انتخاب بهترین تاکسی بحث می کنیم. قطعا یک انتخاب خوب در همه مسائل زندگی می تواند، برای ما خوشایند باشد. قطعا انتخاب یک تاکسی خوب می تواند، به خودی خود برای ما خوشایند و لذت بخش باشد. چه  می خواهد این مسیر کوتاه و چند دقیقه باشد و چه یک مسیر طولانی چندساعته باشد‌. پس انتخاب یک تاکسی خوب روی سفر ما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم

همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم، تاکسی ها دارای انواع مختلفی هستند، به عنوان مثال: تاکسی دربستی ، تاکسی ویژه، تاکسی های بانوان، تاکسی های اینترنتی، تاکسی های خصوصی و غیره .

همه تاکسی ها دارای یک هدف اصلی هستند، اما نحوه رزرو تاکسی و پرداخت کرایه آن ها معمولا باهم متفاوت هست.  هدف اصلی تاکسی ها  ترابری مسافران و شهروندان از مبدای به مقصدی دیگر با کرایه مشخص شده، از سمت سازمان تاکسیرانی می باشد.

اما آیا همه تاکسی ها از نظر فیزیکی، ظاهری و حتی راننده باهم برابری دارند؟

آیا می توانیم بگویم، که کرایه تاکسی ها با ویژگی های مختلف، باهم برابر هستند؟

 ویژگی های یک تاکسی خوب

یکی از ویژگی ها مربوط به راننده می باشد. یک راننده بااخلاق، با انصاف، منظم، مرتب، معتبر و حرفه ای می تواند به خودی خود مهم ترین اصل در پاسخ به چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم ؟ هست. همانطور که پیش تر گفتیم تاکسی ها معمولا یا به صورت درون شهری و با مسافت کوتاه و یا به صورت برون‌شهری با مسافت بالا به مسافران خدمات رسانی می کنند. همراهی با یک فرد خوش اخلاق چه در یک سفر کوتاه و چنددقیقه و  چه در  سفر های طولانی و چند روزه می تواند به همه ما حس خوبی بدهد. از همه مهم تر همانطور که امام علی (ع) فرمودند: انسان بداخلاق بسیار خطا می کند و زندگی اش تلخ می شود.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم راننده که به ما کمک می کند تا بفهمیم چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم ؟ با انصاف بودن راننده می باشد. راننده های منصف عدالت برای شان اهمیت زیادی دارد  و تمایلی به گرفتن کرایه بیشتر از حق خود نیستند.

یکی دیگر از ویژگی های یک راننده تاکسی خوب، منظم بودن او هست. منظم بودن راننده یعنی حضور به موقع راننده در مبدا، البته این نظم و اهمیت دادن به وقت، هم برای راننده و هم برای مسافر از اهمیت بالای برخوردار می باشد.

ویژگی دیگر راننده مرتب بودن او هست، از قدیم همه انسان ها از شلختگی و نامرتبی بیزار بودند و طرفدار تمیزی و مرتبی بوده و هستند. یک راننده تاکسی مرتب هم خودروی تمیز و مرتب دارد و هم خودش از نظر شخصیتی و ظاهری بسیار تمیز و مرتب هست.

یکی از ویژگی های مهم معتبر بودن راننده هست، معتبر بودن راننده نشانه امانت داری او نسبت به خود مسافر و وسیله های مسافر هست.

آخرین ویژگی راننده سواری دربستی که به ما کمک می کند، که چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم حرفه ای بودن راننده هست. یک راننده حرفه ای می تواند، به جای انتخاب یک مسیر شلوغ و پر تردد از یک مسیر خلوت استفاده کند. همچنین در مواجه با خرابی خودرو و قطعات خودرو می تواند مشکل  آن ها را به راحتی رفع کند.

پس در قدم اول انتخاب راننده خوب باعث انتخاب یک تاکسی خوب هست.

آیا نوع خودرو هم در انتخاب تاکسیِ بهتر اهمیت دارد؟

بله، البته این اهمیت بیشتر در سفر های برون شهری _ بین شهری و چند روزه_ چندساعته اهمیت ویژه تری دارد. توجه داشته باشید، که معمولا نوع و مدل بالاتر خودرو ها باعث گران تر شدن کرایه نیز می شوند.

از کجا و چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم ؟

تاکسی که هم یک خودرو خوب باشد و هم یک راننده خوب داشته باشد را می توانید از آژانس ها یا همان تاکسی تلفنی ها بگیرید. فقط کافی است شما در هنگام هماهنگی با مدیر آژانس از او یک ماشین و راننده معتبر و خوب در خواست کنید.

همچنین با مراجعه به دفاتر مربوط به تاکسی های ویژه مستقر در فرودگاه ها، راه آهن، ترمینال و غیره می توانید یک تاکسی خوب درخواست کنید.

اما در تاکسی های عمومی و اینترنتی افراد  نمی توانند درخواست یک تاکسی خوب کنند، زیرا تاکسی ها به صورت رندوم و اتفاقی در اختیار مسافر قرار می گیرند.

از نظر شما چگونه بهترین تاکسی را انتخاب کنیم ؟

سخن پایانی

ما در این مطلب درباره ویژگی تاکسی های خوب و چگونه انتخاب کردن بهترین تاکسی، بحث کردیم. شما می توانید با انتخاب یک تاکسی خوب، یک سفر عالی داشته باشید.

مطالب مرتبط :

ون دربستی 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا