تاریخچه تاکسی در جهان

تاریخچه تاکسی در جهان

تاکسی ها جز برترین وسایل نقلیه ای هستند که از آن ها برای جا به جایی مسافران به مقصد های دور و نزدیک استفاده می شود. اغلب افراد در زندگی روزمره خود از تاکسی ها استفاده می کنند و می توان گفت که تاکسی ها از وسایل نقلیه محبوب در میان مردم محسوب می شوند.  خدمات تاکسیرانی از گذشته تا کنون خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مردم و جامعه ارائه داده است و از تاریخچه و سابقه منحصر به فردی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه تاکسی در جهان صحبت کنیم. همانطور که می دانید تاکسی دربستی نوعی وسیله نقلیه رایج است که در سراسر جهان وجود دارد و به ارائه خدمات به مسافران می پردازند. پس اگر شما نیز می خواهید که درمورد تاریخچه تاکسی در جهان اطلاعات جامع و مفیدی را کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه تاکسیرانی از گذشته تا امروز

اگر بخواهیم صنعت تاکسیرانی را در یک دید کلی نگاه کنیم باید بگوئیم که صنعت تاکسیرانی در اوایل قرن هفدهم و در لندن به وجود آمد. آن زمان افرادی که در لندن زندگی می کردند برای جا به جایی به مکان های دیگر از شکه های کرایه ای استفاده می کردند. در آن زمان فقط افراد ثروتمند و اشرافی از این نوع ماشین ها استفاده می کردند و افراد دیگر قادر به کرایه این نوع خودروهای کرایه ای نبودند. اما در اوایل قرن بیستم صنعت مدرن تاکسیرانی به وجود آمد.

برای رزرو ماشین دربستی به تاکسی روز مراجعه کنید

هنری فورد یکی از مخترع های آمریکایی بود که در آن زمان به ساختن خودرو های ارزان برای مردم اندیشید و به دنبال راهی بود که بتواند خودروهای ارزان را برای عموم بسازد. هنری فورد در سال ۱۹۰۳ میلادی کارخانه خودرو سازی را تاسیس کرد و به تولید انبوه خودروهای ارزان پرداخت. خیلی سریع استفاده از این نوع ماشین ها در تمام جهان همه گیر شد و شهر های مختلف کشور از این نوع ماشین ها به عنوان تاکسی استفاده می کردند و به همین شکل صنعت تاکسی رانی در سراسر جهان توسعه یافت.

تجربه تاکسیرانی در ایران

صنعت خودرو سازی در ایران برای اولین بار در تهران آغاز شد. شرکتی به نام ب . ب تاکسی در تهران با استفاده از ۱۰ خودرو آغاز به فعالیت خود کرد. لازم به ذکر است که فعالیت این شرکت در اوایل بسیار محدود بود اما می توان آن را زمینه ساز صعنت تاکسی رانی دانست. این تاکسی ها به شکلی خیلی محدود و فقط در مکان های خاص و ویژه ای همچون سینماها و سالن های تئاتر و کافه رستوران ها قرار داشتند. یکی از نکات مهمی که درمورد این نوع تاکسی ها وجود داشت این بود که هزینه مسافرت با آن ها بسیار ارزان و ناچیز بود. یعنی مسافران تنها با پرداخت ۵ قران می توانستند به مقصد خود بروند. این مورد سبب شده بود که نه تنها افراد ثروتمند بلکه افراد عادی نیز بتواند برای رفتن به مقصد های خود از این نوع  تاکسی ها استفاده کنند. رفته رفته تقاضا مردم برای استفاده از تاکسی های مسافر بری بیشتر شد. این تقاضا در سراسر نقاط کشور و شهر های مختلف به گوش می رسید و تمامی مردم خواهان استفاده از این نوع سیستم حمل و نقل بودند. همین موضوع سبب شد که دیگر شرکت ها نیز اقدام به تولید تاکسی های مسافر بری نمایند. و تاریخچه تاکسیرانی در ایران نیز به این شکل بود و با همین روند صنعت تاکسی رانی در ایران شکل گرفت.

برای رزرو ون تشریفات به تاکسی روز مراجعه کنید

سخن پایانی

تاکسی رانی یکی از صنعت های بسیار مهمی است که در زمان های گذشته در تمامی جهان و در کشور ما تاسیس شده است و پیشرفت چشمگیری داشته است. تاکسی رانی در اوایل به شکل های محدود و در برخی از شهرهای بزرگ وجود داشت ولی با توجه به نیاز مردم و جامعه این صنعت رفته رفته گسترش یافت و در تمامی جهان به اوج رسید. صنعت تاکسی رانی را می توان از کاربردی ترین و علاوه بر آن مهم ترین صنعت هایی دانست که مخترع های نام آور آن را پدید آورده اند. امروزه صنعت تاکسی رانی در ایران پیشرفت فوق العاده چشمگیری داشته است و برند تاکسی روز یکی از برند های سیستم حمل و نقل سریع و آسان در ایران محسوب می شود. در این مقاله تاریخچه تاکسی در جهان را مورد بررسی قرار دادیم و بیان کردیم که در اوایل این صنعت به چه شکلی بوده است و دچار چه پیشرفت هایی شده است. امیداوارم مطالب ذکر شده در بالا بردن اطلاعات شما درمورد تاریخچه تاکسی در جهان مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا